Monday, January 17, 2011

PAS Mesti Ganti UMNO - Ustaz Nik Zawawi

SEBERANG TAKIR: Rabu lalu, pada tarikh 12 Januari 2011 telah berlangsung satu kuliah maghrib yang disampaikan oleh Ustaz Nik Muhammad Zawawi Salleh, Ketua Penerangan PAS Negeri Terengganu bertempat di Masjid Kampung Batin, Kuala Terengganu. Kuliah yang berlangsung sekitar selepas solat Maghrib itu berakhir pada pukul 8.45 malam. Dihadiri seluruh jemaah sekitar Seberang Takir dan DUN-DUN lain dalam kawasan Kuala Nerus. Hadirin dilihat memenuhi keseluruhan ruang solat masjid.

Dalam kuliahnya Ustaz Nik Zawawi menegaskan kemestian PAS untuk menggantikan UMNO selepas PRU ke-13 akan datang. Alasannya mudah, UMNO sudah tidak layak memerintah! Lihatlah pada rosaknya akhlak remaja, krisis nilai moral masyarakat yang teruk, jenayah yang menggila dan ekonomi yang tersungkur jatuh. Sudah tiba masanya untuk PAS ganti UMNO!

Beliau turut menceritakan pengalaman berdialog dengan pihak non-muslim terdiri daripada Cina dan India di Kuala Lumpur. Mereka mahukan penjelasan daripada pimpinan PAS sendiri mengenai isu-isu sensitif seperti hudud, qisas, diyat, kharaj dan jizyah. Selepas diterangkan dengan jelas kepada mereka, akhirnya mereka membuat resolusi bahawa jika PAS dan Pakatan Rakyat dapat memerintah Malaysia, mereka mahukan hukum hudud dan qisas dilaksanakan.

No comments:

Post a Comment